Zapewnia bezpieczeństwo na dróg kolejowych z innymi rodzajami dróg lądowych (przejazdy kat .A,B,C,E,F) .
Może być stosowany stosowany stosowany stosowany:
- na wszystkich typach linii kolejowych jednotorowych, dwutorowych oraz wielotorowych,
- z torem bocznicowym, na kolejach użytku publicznego (np .PKP) oraz niepublicznego (przemysłowych i zakładowych),
- na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, z prędkością pociągów przewidzianą dla danej linii.
System KSP KSP-7M moż być powiązany i uzależniony w systemach stacyjnych i linowych (uzależnienie w Automatycznym Posterunku Odstępowym).
Cechy Cechy charakterystyczne charakterystyczne charakterystycznecharakterystyczne charakterystyczne:
- przystosowany do zdalnego sterowania wielu stanowisk
- funkcja sygnalizacji zbliżania dla systemów półsamoczynnych
- steruje i kontroluje urządzenia wykonawcze, w tym m.in. tarcze ostrzegawcze przejazdowe (TOP)