Zapora drogowa przeznaczona jest do zamykania drogi na jednopoziomowych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami użytku publicznego lub na terenach zakładów przemysłowych oraz innych obiektów chronionych. Opuszczone drągi rogatkowe stanowią zabezpieczenie przed wtargnięciem pojazdu drogowego lub pieszego na przejazd lub teren strzeżony.
MONAT jest producentem drągów rogatkowych o długości maksymalnej do 12 m, w tym drągów o długości do 9 m z bezpiecznikiem i kontrolą wyłamania.
Monat oferuje drągi rogatkowe:
Drągi rogatkowe, zarówno aluminiowe, jak i z laminatu poliestrowego, produkowane są w dwóch różnych konstrukcyjnych rozwiązaniach części zamykającej drogę, tj:
Dodatkowo drągi mogą być produkowane jako drągi samoopadające.
Drągi aluminiowe produkowane są o długościach:
Drągi z laminatów poliestrowych produkowane są o długościach:
Standardowo wszystkie drągi wyposażone są w instalację elektryczną do zasilania latarek (3 szt.) oraz w otwory do mocowania latarek diodowych z mocowaniem czołowym typu LDcU.
Drąg rogatkowy składa się z następujących podzespołów i elementów:
Drągi wyposażone są w człon zabezpieczający z bezpiecznikiem drąga (metalowy bolec). Zastosowanie tego rozwiązania w przypadku kolizji z pojazdem drogowym umożliwia rozłączenie drąga z napędem. W członie zabezpieczającym jest zainstalowany czujnik wyłamania drąga, pozwalający na wysłanie (do manipulatora) sygnału kontrolnego o uszkodzeniu zapory.
Drągi, produkowane przez MONAT, są przystosowane do współpracy z napędami rogatkowymi następujących typów:
Drągi zapory drogowej są odporne na działanie czynników atmosferycznych i mogą być stosowane w różnych strefach klimatycznych.