Z okazji Święta Kolejarza serdeczne życzenia wszystkim pracownikom sektora kolejowego i sympatykom kolei, sukcesów w pracy oraz zdrowia i pomyślności w życiu osobistym życzy MONAT.
W ramach realizowanej inwestycji dla firmy EKO-PROFIL sp. z o.o. spółka komandytowa
z siedzibą w Katowicach, MONAT wykonał oraz dostarczył sygnalizator kolejowy 5-komorowy z głowicą stałą wraz z fundamentem P-10 izolowanym. Sygnalizator kolejowy został zamontowany na linii kolejowej nr 140 w Rydułtowach przy ul. Gen. Stanisława Maczka.
Wszystkie sygnalizatory kolejowe, produkowane przez firmę MONAT charakteryzują się wysoką jakością wykonania i łatwą obsługą oraz spełniają wymagania techniczne dla sygnalizatorów stosowanych na liniach kolejowych zgodnie z instrukcją Ie-117.
Sygnalizator stały produkowany jest wraz z platformą, która zapewnia komfort
i bezpieczeństwo pracy montera na wysokości. Alternatywą dla tego rozwiązania jest sygnalizator z głowicą ruchomą, będący również w ofercie MONAT, dzięki której wszystkie operacje można wykonać na poziomie gruntu.
Konsorcjum firm: MONAT Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjnych
i Elektroenergetycznych PROTEL Sp. z o.o. wygrało przetarg na budowę urządzeń SSP kat. B w km 150,170 wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 143 Kalety-Wrocław Mikołajów.
MONAT dostarczy komputerowy system sygnalizacji przejazdowej typu KSP-7M oraz system telewizji TVIP-1M.
KSP-7M, produkowany w firmie od 2018 r., zapewnia bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg kolejowych z innymi rodzajami dróg lądowych (przejazdy kat. A,B,C,E,F). Może być stosowany na wszystkich typach linii kolejowych jednotorowych, dwutorowych oraz wielotorowych z opcjonalnym torem bocznicowym, na kolejach użytku publicznego (np. PKP) oraz niepublicznego (przemysłowych
i zakładowych), na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, z prędkością pociągów przewidzianą dla danej linii.
System KSP-7M może być powiązany i uzależniony w systemach stacyjnych i liniowych, w tym
w Automatycznym Posterunku Odstępowym (APO).
Jest przystosowany do zdalnego sterowania z wielu stanowisk, posiada funkcję sygnalizacji zbliżania dla systemów półsamoczynnych, steruje i kontroluje urządzenia wykonawcze, w tym m. in. tarcze ostrzegawcze przejazdowe (TOP).
Oferowany przez MONAT, system telewizji TVIP- 1M dla przejazdów kategorii B, został dopuszczony do stosowania na liniach kolejowych, zarządzanych przez PKP PLK SA w 2019 r.
Pragniemy poinformować, że w dniu 12.06.2020r. firma Monat będzie zamknięta.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
W ramach „Modernizacji przejazdu kolejowego kat. B w km 37,867 linii kolejowej nr 402 Koszalin – Goleniów z zabudową tarcz ostrzegawczych i TVU” dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej firmy Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjnych i Elektroenergetycznych PROTEL Sp. z o.o. MONAT dostarczy swoje systemy: komputerowy system sygnalizacji przejazdowej KSP-7M dla przejazdów kategorii B oraz system telewizji TVIP-1M dla przejazdów kat. B.
Kolejną planowaną tegoroczną realizacją jest „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Prace na Linii Kolejowej Nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice: „Doposażenie przejazdu kat. A w km 302,012 na szklaku Dąbrowa - Górnicza – Będzin linii Nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice w system zbliżania pociągu do przejazdu”. W ramach zadania zabudowane zostaną urządzenia typu KSP-7M dla przejazdu kat. A wraz z urządzeniami TVU.
Do końca roku 2020 nasza firma będzie również wykonywała prace w zakresie „Zmiana kategorii przejazdu kolejowo-drogowego w km 12,879 linii kolejowej 138”. Inwestycja będzie realizowana na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Sosnowcu. Obejmie ona dostawę, zabudowę i uruchomienie urządzeń przejazdowych dla kategorii A wraz z systemem TVU.
MONAT zmierzy się również z remontem urządzeń SSP typu SPA-2A, SPA-1, COB-63A na przejazdach kat. B. C. E w km 25,677, km 37,190, km 81,313 linii 204 Malbork - Braniewo, w km 64,146 linii 216 Działdowo - Olsztyn, w km 1,928 linii 254 Tropy - Braniewo oraz w km 311,255, km 361,109, km 370,775 linii 353 Poznań Wschód – Skandawa.
Wszystkie realizacje MONAT planuje sfinalizować w roku 2020.
Życzenia Wielkanocne !
Miło nam poinformować, iż system telewizji przemysłowej produkcji MONAT otrzymał dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie linie Kolejowe SA.
System typu TVIP-1M spełnia „Wymagania na systemy telewizji przemysłowej stosowane na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii B – Ie-111”.
Zapraszamy do współpracy.
Życzenia radosnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, oraz pasma sukcesów w nadchodzącym Nowym Roku
składają Zarząd i Pracownicy
firmy MONAT
Z okazji Święta Kolejarza MONAT składa wszystkim pracownikom z branży kolejowej najlepsze życzenia - bezpiecznej służby na kolei, zrealizowania zamierzeń w życiu zawodowym oraz życzliwości ze strony wszystkich korzystających z usług kolei.
Firma MONAT została Partnerem, IX KONGRESU KOLEJOWEGO, który odbył się 13 listopada 2019 r. w Warszawie. Organizatorem tego cyklicznego wydarzenia Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o., który jest jedną z wiodących polskich firm specjalizujących się w doradztwie i analizach z obszarów m.in. infrastruktur i kolei głównych oraz Forum Kolejowe – Railway Business Forum (RBF) - związek pracodawców działających w szeroko pojmowanej branży transportu szynowego. RBF działa od 2000 r. i skupia przedsiębiorców związanych z transportem kolejowym, przemysłem służącym kolei oraz usługami na rzecz przedsiębiorstw i spółek kolejowych.
W Kongresie brało udział kilkuset uczestników, w tymAndrzej Adamczyk, Minister, Ministerstwo Infrastruktury
Poza udziałem w debatach i panelach dyskusyjnych MONAT zaprezentował swoją ofertę w strefie wystawienniczej.
Miło nam poinformować, iż nasz nowy produkt – innowacyjny sygnalizator kolejowy M02.1 został wyróżniony w konkursie im. inż. Józefa Nowkuńskiego podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych w Gdańsku.
Sygnalizator kolejowy M02.1 to sygnalizator ze stałą głowicą, o innowacyjnej budowie. Sygnalizator posiada obszerny podest przy głowicy, dzięki czemu zapewnia monterowi zupełnie inny komfort pracy, niż tradycyjne konstrukcje z koszem. Regulacja napięcia żarówek odbywa się w skrzyni umieszczonej na dole sygnalizatora. Wejście na górę jest niezbędne tylko podczas mycia i konserwacji głowicy i jej elementów. W skrzyni, oprócz transformatorów rozmieszczone jest również przyłącze kablowe, które można wykorzystać jako przyłącze rozgałęźne. W przypadku obu typów sygnalizatorów kolejowych produkowanych przez MONAT czyli ze stałą i opuszczaną głowicą, ich nowatorska budowa eliminuje puszki kablowe i szafy kablowe.
W dniach 24-27 września br MONAT po raz kolejny weźmie udział, jako wystawca, w Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO.
Targi TRAKO to jedno z największych tego typu wydarzeń w Polsce. Podczas licznych spotkań poruszane są kwestie rozwoju systemów kolejowych, a także infrastruktury kolejowejw Polsce i na świecie. To bardzo dobra okazja do spotkań i wymiany doświadczeń oraz zaprezentowania nowych rozwiązań w branży kolejowej.
Podczas targów MONAT zaprezentuje całą ofertę handlową, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych produktów firmy,do których należą: Komputerowy System Sygnalizacji Przejazdowej typu KSP-7M oraz sygnalizator kolejowy typu M02. To pierwszy na rynku sygnalizator z ruchomą głowicą, którą można opuścić do poziomu gruntu, co daje możliwość sprawdzenia sygnalizatora w pozycji dolnej, dzięki czemu serwis urządzenia jest wygodny i bezpieczny.
Serdecznie zapraszamy do wizyty na naszym stoisku.
Stoisko: hala G, stoisko numer 29
Centrum Wystawienniczo-Kongresowe AMBEREXPO
ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk
W dniu 28.06.2019 roku Sygnalizator kolejowy typu M02 produkcji MONAT otrzymał bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.
Sygnalizatory kolejowe o nowatorskiej konstrukcji, występują w trzech opcjach:
Wszystkie sygnalizatory kolejowe spełniają wymagania techniczne dla sygnalizatorów stosowanych na liniach kolejowych zgodnie z instrukcją Ie-117.
W dniach 8.05 i 17.05 br w siedzibie spółki w Gdańsku oraz w oddziale w Katowicach odbył się audyt potwierdzający utrzymanie normy ISO9001:2015.
Wielobranżowa i Projektowa Spółka z o.o. Monat wdrożyła w roku 2009 System Zarządzania Jakością według normy ISO 9001. Dzięki niemu nasza firma zapewnia powtarzalną i oczekiwaną jakość usług spełniając wymagania Klientów.
Utrzymywanie i ciągłe doskonalenie ładu organizacyjnego między innymi poprzez jednoznacznie określone procedury postępowania oraz odpowiedzialności i uprawnienia z nimi związane, podnoszenie kwalifikacji kadry pracowniczej, korzystanie z nowoczesnych osiągnięć technologicznych a także bieżąca weryfikacja danych i informacji pozyskiwanych z procesów monitorowania i pomiarów zarówno wyrobów i usług, jak również procesów pozwala na spełnianie coraz wyższych standardów jakościowych świadczonych usług.
Od roku 2018 roku nasz System Zarządzania Jakością spełnia wymagania normy PN-EN ISO9001:2015 i jest potwierdzony Certyfikatem Jakości o numerze 0198 100 01679, ważnym do 21 maja 2021 roku.